Strona główna Sport

Co pomaga na zakwasy?

173
1
kobieta którą bolą mięśnie

Idzie wiosna, więc postanowiłaś poćwiczyć? Wybrałaś się w na siłownię, zumbę czy w inne miejsce, w którym pracowałaś nad figurą modelki. Szło ci nawet całkiem dobrze. Nie pomyliłaś kroków, nie doznałaś kontuzji i nie zepsułaś żadnego sprzętu. Za to na drugi dzień twoje ciało odmówiło posłuszeństwa i nie mogłaś wstać z łóżka. Zakwasy. Każdy z nas zna to nieprzyjemne uczucie, kiedy bolące mięśnie uniemożliwiają wykonanie jakiekolwiek ruchu. Na szczęście istnieje kilka skutecznych sposobów, aby się ich pozbyć. Chcesz je poznać? Przeczytaj nasz artykuł!

1. Sok z wiśni

To kolejny, oprócz wyśmienitego smaku i zbawiennego wpływu na urodę, powód, aby sięgnąć po te owoce. Zawierają one antyoksydanty i, co w tym wypadku akurat jest ważniejsze, dużą dawkę witaminy C. To ona właśnie pomoże ci pozbyć się nieprzyjemnego bólu.

Jedząc wiśnie możesz w łatwy sposób obniżyć stężenie związków prozapalnych we krwi. Te czerwone owoce pomagają również zahamować ból spowodowany uszkodzeniem mięśni
i załagodzić niektóre jego skutki. A poza tym są niskokaloryczne, zatem możesz się nimi objadać do woli, bez obaw o dodatkowe kilogramy.

półmisek wiśni

2. Sauna

Wizyta w saunie na pewno przyniesie obolałemu po treningu ciału. Wysoka temperatura utrzymująca się w pomieszczeniu pozwala rozluźnić mięśnie i znacznie redukuje ból odczuwany po ćwiczeniach. Wizyta w saunie poprawia również krążenie, co pozwala lepiej dotlenić organizm. Pamiętaj jednak o tym, aby nie wchodzić do sauny zaraz po treningu!

Ciało jest wtedy rozgrzane i zmęczone, a wizyta w gorącym pomieszczeniu zamiast pomóc jedynie je osłabi bo nastąpi gwałtowny wzrost ciśnienia i tętna! Przed wizytą w saunie warto odczekać przynajmniej kilkanaście godzin. Wtedy nie narazisz się na nieprzyjemne konsekwencję, a relaks w nagrzanym pomieszczeniu przyniesie ci ulgę.

3. Prysznic

Tego, że po każdym wysiłku fizycznym należy wziąć prysznic nie musimy ci chyba przypominać. To fakt powszechnie znany. Ale nie każdy wie, że prysznic, oprócz spełnienia swojej oczywistej roli, czyli usunięcia potu i zabrudzeń z ciała pozwala również na regenerację obolałych mięśni.

Polewając ciało naprzemiennie raz ciepłą, raz zimną wodą sprawisz, że twoje naczynia krwionośne rozszerzą się. A to pomoże krwi szybciej dostać się do uszkodzonych tkanek
i je odżywić. To znacznie skróci czas, po którym zakwasy ustąpią.

4. Masaż

To jeden z najczęściej stosowanych sposobów na pozbycie się zakwasów. Odpowiednio wykonany masaż poprawi krążenie krwi. Dzięki temu kwas mlekowy, zalegający
w mięśniach, zostanie szybciej rozłożony i usunięty z organizmu. Ważne jest, aby masaż przeprowadzać za pomocą dłoni i kładąc różny nacisk na obolałe miejsca. Początkowo możesz odczuwać dyskomfort ponieważ mięśnie zostaną poruszone, ale po chwili powinien on ustąpić miejsca uldze. Warto wypróbować ten sposób.

kobieta u masażysty

5. Wysiłek fizyczny

Znana zasada: „czym się strułeś tym się lecz” ma zastosowanie nie tylko w przypadku potężnego kaca. Doskonale sprawdzi się również przy nadwyrężonych mięśniach. Jeśli obudzisz się po intensywnym treningu obolały, to znak, że czas zacząć ćwiczyć od początku. Ale nie mogą to być byle jakie ćwiczenia. Byle skłony czy kilka przysiadów nie przyniosą ci ulgi.

Chcąc pozbyć się zakwasów musisz zastosować ćwiczenia wytrzymałościowe. Najlepszy będzie trucht. Po około 30 minutach lekkiego biegu zakwasy powinny ustąpić. Pamiętaj, aby pod żadnym pozorem nie powtarzać ćwiczeń, które spowodowały zakwasy!
To tylko pogorszy twój stan, a przecież zależy Ci na pozbyciu się dolegliwości? Zamiast tego wypróbuj któryś z przedstawionych przez nas sposobów. Dzięki nim zakwasy wkrótce będą tylko niemiłym wspomnieniem. Gwarantujemy!

1 KOMENTARZ

  1. Czym się strułeś, tym się lecz! Na zakwasy najlepsze są ćwiczenia, przynajmniej moim zdaniem. To trochę hardcorowy sposób, ale działa 😀

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here