Strona główna Motoryzacja

Top 10 najbardziej awaryjnych części w autach Peugeot

1939
1
naprawa samochodu

Polacy chętnie wybierają francuskie samochody. Główną przyczyną jest oczywiście relatywnie niska cena. Auta projektowane jednak nad Loarą mają wiele wad, o których nie wszyscy kupujący wiedzą. Zanim dokonamy więc zakupu warto mieć świadomość tego, jakie usterki mogą spotkać nasz samochód. Dzięki takiej wiedzy jesteśmy w stanie reagować odpowiednio wcześnie, by zmniejszyć koszty naprawy. Sprawdźcie koniecznie przygotowaną przez nas listę 10 najbardziej awaryjnych części w autach Peugeot.

1. Belka tylna skrętna

To zdecydowany lider naszego rankingu. Praktycznie każdy użytkownik Peugeota musi liczyć się z tym, że prędzej czy później musi liczyć się z naprawą swojego zawieszenia. Warto dokonywać regularnych przeglądów, ponieważ wymiana łożysk igłowych lub regeneracja wahacza nie będzie kosztowna. Wymiana całej tylnej belki może natomiast przekroczyć nawet wartość starszego samochodu. Jeśli ten temat bardziej Cię zainteresował, to więcej informacji o tylnej belce znajdziesz na szmytek.pl.

2. Pompa paliwa

Zadaniem pompy paliwa jest dostarczenie paliwa pod odpowiednim ciśnieniem do układu zasilania. Niestety, we francuskich samochodach dość często możemy zaobserwować wycieki z tej części. Warto zwrócić na to szczególną uwagę, ponieważ przy dłuższej eksploatacji może być to niebezpieczne. Na szczęście pompy paliwa możemy regenerować.

3. Przekaźnik elektryczny do chłodnicy

Sporym problem jest również przekaźniki elektryczny, który odpowiedzialny jest za prawidłowe działanie chłodnicy. Został on niechlujnie zaprojektowany i niestety ulega zawilgoceniu. Jej nieprawidłowe działanie może doprowadzić do przegrzania się silnika.

4. Karoseria

Problemy występują również z tym, co na najbardziej widoczne, czyli z karoserią. Blacha, z której została wykona ulega niestety bardzo łatwo wgięciom, a także koroduje. Jeśli więc chcemy, by samochód posłużył nam dłużej, to z całą pewnością powinniśmy zadbać o wysokiej jakości wosk do polerowania, który zabezpieczy nasz samochód przed rysami i rdzą.

5. Amortyzatory

Polskie drogie nie należą do najłatwiejszych. Amortyzatory w Peugeot nie należą natomiast do najlepszych. Najczęściej spotykanym problemem jest wyciek oleju. Warto więc co kilkadziesiąt tysięcy kilometrów sprawdzić ich stan.

6. Klocki i tarcze hamulcowe

Od prawidłowego działania tych części zależy nasze bezpieczeństwo na drodze. W Peugeot ma jednak do czynienia ze zbyt szybkim zużywaniem się tych elementów. Zwykle tarcze ulegają wygięciu już po 15 000 km.

7. Kierunkowskaz

Psują się też drobne rzeczy, których naprawa nie jest droga. Kierowcy skarżą się na wolne działanie kierunkowskazu.

8. Elektryka szyb

Problemy z elektrycznymi sprzętami w Peugeot obrosły już legendą. Bardzo często pojawiają się trudności z zamknięciem lub otworzeniem szyb.

9. Centralny zamek

Musimy również pamiętać o tym, że zamek elektryczny nie zawsze działa. Warto więc za każdym razem sprawdzić, czy nasz samochód jest na pewno zamknięty.

10. Komputer pokładowy

Jeśli zainwestujemy w nieco bardziej zaawansowany technologicznie samochód, który posiada komputer pokładowy, to również na tym polu musimy liczyć się z problemami. W tym wypadku musimy wybrać się już do specjalistycznego warsztatu. Zwykły mechanik na pewno nie pomoże.

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here