Strona główna Motoryzacja

Zabezpieczanie lakieru karoserii, czy warto, na co możemy liczyć?

155
2
Zabezpieczanie karoserii samochodowej

Kiedy kupujemy nowy samochód chcemy, żeby jak najdłużej wyglądał on idealnie. Bez żadnych rys, śladów, wgnieceń itp. Niestety, nawet wyjątkowe uważanie na samochód nie zapobiegnie powstaniu szkód na karoserii. Jak więc zabezpieczyć lakier? Na co warto się zdecydować, żeby nasze auto wciąż wyglądało jak nowe?

1. Jak zabezpieczyć lakier?

Istnieje kilka metod zabezpieczenia lakieru karoserii. Większość z nich możemy wykonać na własną rękę, nie są one zbyt skomplikowane. Z reguły polegają na kupieniu odpowiednich preparatów (w tym wosku) i polerowaniu karoserii. Nie zawsze jednak takie samodzielne dbanie o samochód przynosi pożądane efekty. Zabezpieczanie lakieru karoserii najlepiej zlecić fachowcom auto spa i skorzystać z: caressence.pl/uslugi/detailing-zewnetrzny/gtechniq-crystal-serum-2500-pln, którzy sztukę przywracania dawnego wyglądu samochodowi mają opanowaną do perfekcji.

2. Zabezpieczanie lakieru kompozytem ceramicznym

To metoda z górnej półki. Docenią ją osoby, które nie widzą świata poza swoim samochodem i są skupione na każdym detalu auta. Zabezpieczanie lakieru kompozytem ceramicznym to najtrwalsza i najskuteczniejsza obecnie technika. Crystal Serum chroni przed mikrozarysowaniami, zapewnia odporność na brud i zapobiega matowieniu lakieru. Wybierając zabezpieczanie kompozytem ceramicznym dostajemy w pakiecie połysk i idealną gładkość lakieru. Do tego zmniejsza się przywieranie zabrudzeń. To wszystko skutkuje rzadszymi wizytami na myjni i mniejszym stresem o
nienaganny wygląd naszego auta.

3. Korekta lakieru – kiedy warto ją wykonać?

To zabieg mniej skomplikowany od techniki Crystal Serum i z pewnością nieco tańszy. Składa się on z kilku etapów, począwszy od oczyszczania lakieru z zanieczyszczeń po usuwanie zmatowień i rys. Kiedy warto zdecydować się na taką korektę? Kiedy na naszym samochodzie widoczne są rysy i ślady, które powstały po kwaśnych deszczach czy ptasich niespodziankach. Dzięki tej metodzie nasze auto znów będzie wyglądało, jakby dopiero wyjechało z salonu.

4. Minidetailing – czy warto?

Minidetailing to, w przeciwieństwie do poprzednich, jednoetapowa metoda ochrony lakieru. Polega ona na usunięciu zanieczyszczeń, osadów z kamienia itp. oraz polerowaniu lakieru. Może być stosowana zarówno na nowych autach, jak i tych, które pierwszą młodość mają już dawno za sobą. Zaletą takiej techniki jest dokładność w czyszczeniu detali samochodu i widoczna poprawa wyglądu lakieru.

5. Co zabezpieczyć poza lakierem?

Oprócz lakieru warto pomyśleć też o zabezpieczeniu innych części samochodu. Popularnym zabiegiem ostatnio jest detailing felg, który polega na stworzeniu specjalnej powłoki ochronnej. Dzięki niej, brud szybciej będzie spływał po felgach i nie będzie na nich zalegał. Oprócz tego, kierowcy często decydują się na regenerację kloszy. Po kilku latach użytkowania auta są one wyblakłe i stają się matowe. Taka regeneracja pozwala na odświeżenie i przywrócenie im dawnego wyglądu. Można też zdecydować się na hydrofobizację szyb, dzięki której będziemy mieć lepszą widoczność w trudnych warunkach pogodowych, co zwiększy bezpieczeństwo i poprawi komfort jazdy.

2 KOMENTARZE

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here