Strona główna inne

Jak ubrać się do pracy, kiedy nie musi być zachowany konkretny dress code?

13
0
Strój w pracy

Nawet jeśli w twojej pracy nie obowiązuje ściśle określony dress code, konieczne jest dostosowanie się do pewnych standardów. Jakich? Co założyć do pracy, aby wyglądać profesjonalnie i jednocześnie zachować wygodę? Podpowiadamy.

Jak ubrać się do pracy? Podstawowe zasady

Jeśli w biurze nie obowiązuje konkretny dress code, pracownicy mają (prawie) pełną dowolność w tym, w czym przychodzą do pracy. W zależności od ich upodobań strój może być casualowy lub bardziej nieformalny. Trzeba się jednak trzymać kilku podstawowych zasad.

Stylizacja powinna być dobrana do charakteru firmy, pracy. Dlatego czasami, choć regulamin firmy nie zakłada dress codu, preferowane są eleganckie zestawy. W przypadku kobiet należałoby unikać zbyt wyzywających strojów – krótkich spódniczek, bluzek z głębokim dekoltem. Niewskazane jest, aby mężczyźni przychodzili do pracy w sportowych, krótkich spodenkach etc.

To, o co należy zadbać, to wygoda i schludny wygląd. Wybieraj dobrze dopasowane ciuchy, które uszyte są z przewiewnych, oddychających materiałów. Przed wyjściem z domu sprawdź, czy nie ma na nich sierści zwierząt lub, czy nie pogniotły się. To często jest ważniejsze od kroju czy fasonu.

Przykłady stylizacji do pracy

Idealnym rozwiązaniem dla kobiet są sukienki. Dlaczego? Ponieważ w dużej mierze rozwiązują kwestię tego, co na siebie włożyć, jak dopasować poszczególne elementy stroju. Latem wystarczy sama sukienka, a w chłodniejsze dni, dodatkowo narzutka czy marynarka. Sukienki do pracy omawia autor artykułu (celnie.pl/eleganckie-sukienki-do-pracy-jak-wybrac), dlatego jeśli chcesz się dowiedzieć, jak stworzyć wygodną, biurową stylizację, zapoznaj się z tymi wskazówkami.

Alternatywą są stylizacje ze spódniczkami. Te mogą być o długości midi (kończące się przed lub za kolanem) lub maxi (choć długie spódnice nie wszędzie będą dobrze widziane, są mniej uniwersalne). Do nich można założyć luźną bluzkę koszulową z dekoltem w kształcie litery V lub prostą, gładką bluzkę.

Zarówno dla kobiet, jak i dla mężczyzn klasyczną stylizacją do pracy są jeansy połączone z casualową koszulą lub koszulką. Mężczyźni latem, o ile zasady w biurze na to pozwalają, mogą zakładać krótkie spodenki (kończące się przed kolanami), ważne jest jednak, aby miały półformalny charakter.

A co z butami? Te przede wszystkim powinny być wygodne i tak naprawdę (prawie) wszystkie rodzaje są dozwolone.

Czego nie zakładać, gdy idziesz do pracy?

Skoro przed chwilą wspominaliśmy o butach, to właśnie od nich zaczniemy. Niezależnie od tego, jak luźna atmosfera panuje w biurze, nie zakładaj nigdy japonek do pracy. Powinno się też unikać zbyt ciężkich butów, np. glanów, aczkolwiek nie zawsze będzie to regułą.

Należy być ostrożnym, wybierając koszulki z zabawnymi napisami/nadrukami do pracy. Nie w każdym przypadku będą one nieodpowiednie, wszystko zależy od tego, co przedstawiają. Przy czym t-shirt z kobietą odsłaniającą swoje atuty nigdy nie będzie wskazany…

Nie zakładaj do pracy zbyt luźnych, sportowych ubrań. Spodnie dresowe, porozciągane bluzy mogą być nie tylko oznaką braku profesjonalizmu, ale także lekceważącego stosunku do innych współpracowników.

Na co jeszcze uważać? Na prześwitujące ubrania, pod którymi widać bieliznę. Ponadto warto zwrócić uwagę na to, aby wybierać takie spodnie, które podczas schylania się, siedzenia, nie odsłaniają bielizny i zasada ta dotyczy w równym stopniu kobiet, co mężczyzn.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here