Strona główna Społeczeństwo

Jak przytyć?

219
3
Uśmiechnięta kobieta trzymająca jabłko

Można by pomyśleć, że kwestia diety dotyczy tylko tych, którzy w jakiś sposób chcą zrzucić zbędne kilogramy, poprawić swoją sylwetkę, czy po prostu poczuć się lepiej w swoim ciele. Problemy z odchudzaniem są poruszane dość często, jednak co zrobić, by zdrowo przybrać na wadze, gdy tych kilogramów jest zdecydowanie za mało?

Czy bycie zbyt szczupłym może stanowić problem?

Wbrew pozorom osób z niedowagą jest sporo, choć nie mówi się o tym tak głośno, jak w przypadku nadwagi, a trzeba pamiętać ten problem jest równie poważny jak zbyt duża ilość kilogramów i ma bardzo negatywne skutki dla organizmu. Polega to głównie na jadłowstręcie, niedoborze ważnych składników odżywczych, witamin i minerałów, jak również wiąże się to z problemami psychicznymi związanymi z odżywianiem. Dieta na niedowagę jest kierowana właśnie do tych osób, by mogły uzupełnić braki w swoich organizmach, przybrać na wadze i dzięki temu czuć się lepiej oraz zapobiec poważnym schorzeniom. Niedowaga może być również skutkiem licznych chorób, między innymi związanych z problemami trawiennymi.

Jak zwiększyć masę ciała?

To nie takie łatwe. Często się zdarza, że je się sporo, a mimo to waga ani drgnie. Trzeba pamiętać o tym, że jak każda dieta musi być ona zbilansowana i odpowiednio dobrana, by móc zdrowo i prawidłowo przytyć, więc jedzenie wszystkiego co popadnie i w dużych ilościach odpada na starcie. To nie pomoże, a jeszcze może zaszkodzić, tak jak w przypadku odchudzania odradza się głodówek. Zaleca się więc rozsądek, a najlepszym rozwiązaniem będzie udanie się do dietetyka i ułożenie właściwego planu oraz skrupulatne jego przestrzeganie. Musi to być przede wszystkim bezpieczne dla naszego zdrowia. Najczęściej są to diety wysokokaloryczne oraz wysokobiałkowe, ponieważ to te składniki odpowiadają za przybieranie na wadze. Jest jednak kilka podstawowych zasad, którymi powinno się kierować.

Ręka sięgająca po jedzenie na stole

Jakie są zasady właściwego odżywiania?

Przede wszystkim powinno się jeść dosyć często, najlepiej pięć razy dziennie i w niezbyt dużych ilościach, dobre są również drzemki po posiłkach. Nie trzeba się również zbytnio ograniczać przy jedzeniu i można jeść to, co się lubi, warto także pomyśleć o piciu soku owocowego, który może pomóc w rozbudzeniu apetytu, ważne jest też systematyczne spożywanie posiłków o tej samej porze. Bardzo często jest wskazywanie podjadanie między posiłkami.

Co jeść, by przytyć?

Ważne jest to, aby jeść posiłki bogate w składniki odżywcze, które nie tylko pomogą nam przybrać na wadzę, ale także zrobią to w sposób zdrowy i naturalny. Warto więc sięgać po produkty wysokobiałkowe, takie jak mięso i ryby, a także przetwory mleczne. Dieta powinna również zawierać nienasycone kwasy tłuszczowe, a więc dobrze jest sięgać po oleje np. słonecznikowy oraz masło. Istotne jest także zapotrzebowanie organizmu na węglowodany, które w nadmiernych ilościach przekształcają się w tkankę tłuszczową, nie powinno się więc zapominać o takich produktach jak białe pieczywo, mąki, makarony. Nie można też zapomnieć o owocach wysokokalorycznych, jak banany, awokado, winogrona. Gdy tylko jest to możliwe, do swoich posiłków dodawaj składniki wysokokaloryczne.

Smażony łosoś podany na talerzu

Ruch to zdrowie

Warto także pamiętać o zażywaniu ruchu fizycznego, bo wbrew pozorom jest on bardzo ważny w procesie tycia. Przyjmowanie dużej ilości kalorii to jedno, ważne jest również, by w tym procesie wszystko odpowiednio się zbilansowało, a ćwiczenia czy trening odpowiadają za właściwą budowę masy mięśniowej. Istotna jest również decyzja o tym, jak chcemy przytyć, dla mięśni czy dla tkanki tłuszczowej.

3 KOMENTARZE

  1. ja najwięcej przybieram na wadze kiedy jem dużo węglowodanów i mało się ruszam. Wiec zrezygnujcie z ćwiczeń fizycznych i jedzcie wszystko to, na co macie ochotę 😉

  2. Nie zgodzę się. Jestem chuda, choć wolę jak się mówi: szczupła. Tak mam od dziecka. Siedzenie i jedzenie, bez aktywności nic nie da. To kwestia przemiany materii. Jem dużo, bardzo dużo, a ważę od wielu lat wciąż tyle samo, czyli… za mało!

  3. Ja w ogóle nie przybieram na wadze, choć w pewnym wieku to już jest po prostu śmieszne. Lubię słodycze, białe pieczywo, tuczące owoce jednak jedzenie ich nic mi nie daje (choć na pewno coś tam daje, tylko jest to niewidoczne dla oka i wagi;-)).

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here