Strona główna Technologia

Jak odblokować konto bankowe internetowe?

181
2
Blokada konta bankowego

Podczas codziennego korzystania z bankowości, z pewnością nieraz zdarzy się nam sytuacja, w której przypadkowo (bądź celowo) zablokujemy swoje konto internetowe. Odblokowanie go nie jest proste i zależy od banku, w którym posiadamy rachunek. Jak ponownie móc obsługiwać rachunek za pomocą sieci?

Dlaczego konto internetowe jest zablokowane?

Wiele osób wybiera bankowość internetową i związane z tym uproszczenia w choćby w kontekście blokady karty bankowej. Korzystanie z internetowego konta bankowego jest wygodne i proste, warto jednak poświęcić trochę czasu na zapoznanie się z ofertą różnych banków. Opłacalne konto bankowe z bankowością internetową otworzysz dzięki Bankier.pl, korzystając z rankingu, możesz wybrać opcję najprostszą albo najciekawszą.

Każdy bank ma inne regulacje odnośnie blokowania bankowości internetowej, najczęściej jednak jest to kwestia wpisania złego hasła przy logowaniu co najmniej trzykrotnie (czasami bank dopuszcza 5 prób). Podobnie kwestia ma się w przypadku blokady karty – wpisanie złego pinu trzykrotnie skutkuje jej zablokowaniem, w tym przypadku jednak możemy odblokować ją, czy też zmienić pin, za pomocą bankowości internetowej.

Odblokowanie konta przez infolinię lub wizyta w banku

Wiele banków, w tym PKO BP daje możliwość odblokowania konta bankowego telefonicznie. Sposobów jest kilka – można zadzwonić na infolinię, albo za pomocą Internetu wysłać prośbę o odzyskanie hasła wpisując numer klienta lub login oraz numer telefonu. Po jakimś czasie powinien do nas oddzwonić konsultant, który ma za zadanie zweryfikować dane klienta, ale także zadać pytania weryfikacyjne, które wiążą się z użytkowaniem konta (na przykład kiedy nastąpiła ostatnia wypłata z bankomatu itp.)

Często zarówno klienci, jak i banki wybierają jednak „fizyczny” sposób odblokowania konta internetowego, w którym wymagane jest przyjście do placówki bankowej i weryfikacja za pomocą dowodu osobistego.

Wniosek elektroniczny lub aplikacja mobilna

Niektóre banki proponują także możliwość odblokowania konta internetowego za pomocą wniosku elektronicznego. W ten sposób możesz odblokować konto na przykład w banku BNP Paribas. Polega to na tym, że za pomocą formularza wysyła się prośbę o reset hasła, jednak wiąże się to z ponowną rejestracją w systemie i uwierzytelnieniem procesu za pomocą specjalnego kodu aktywacyjnego. Prośbę o odblokowanie konta można wysłać także za pomocą specjalnej aplikacji mobilnej (na przykład w mBanku).

Odblokowanie konta kodem aktywacyjnym

W przypadku zakładania konta w banku warto mieć telefon zdefiniowany w systemie banku. Jeśli tak jest, klient, który wysłał prośbę o pomoc w odblokowaniu konta bankowego na przykład przez Internet, otrzyma specjalny kod do rejestracji. Jeśli jednak telefon nie jest połączony z systemem bankowym, kod może zostać wysłany pocztą lub kurierem – w takim przypadku na odblokowanie bankowości internetowej trzeba będzie jednak nieco poczekać.

Ile czasu ma bank na odblokowanie konta?

W przypadku zablokowania konta bankowego warto sprawę rozpatrzyć na dwóch płaszczyznach: po pierwsze w momencie blokady rachunku, jeśli zalegamy z płatnościami i komornik wejdzie nam na konto (wtedy bank zamraża nasze oszczędności), a po drugie w opisywanym powyżej przypadku, gdy samoistnie zablokujemy czasowo nasze konto internetowe. W pierwszej sytuacji warunkiem zdjęcia blokady z konta będzie uregulowanie należności lub zawarcie porozumienia z dłużnikiem. Tutaj liczy się Twoja szybka reakcja. Od dostarczenia dokumentów lub spłaty środków, bank ma 7 dni na zdjęcie blokady.

Jeśli natomiast zablokujemy konto bankowe nieintencjonalnie, poprzez wprowadzenie złego hasła, po naszym zgłoszeniu bank powinien odblokować nasz rachunek w ciągu kilku minut. Nieco bardziej skomplikowane są sytuacje, w których wniosek o odblokowanie środków musimy wysłać do placówki kurierem, lub w którym czekamy na kod wysłaną drogą pocztową, jednak w ogólnym rozrachunku zdjęcie blokady z konta internetowego nie powinno potrwać zbyt długo.

2 KOMENTARZE

  1. Super, że wszystko jest zebrane w jednym artykule. Pamiętam, jak zablokowałam sobie konto, a nie miałam kasy na komórce. Takie sytuacje są bardzo stresujące. Na szczęście są konsultanci, którzy pomagają w tego typu „awariach”. Brak dostępu do konta bywa bardzo stresujący.

  2. muszę wysłać to żonie, nie zliczę, ile razy zablokowała konto i później panika i narzekanie na długi czas oczekiwania na infolinii… mam nadzieję, że skorzysta z tych innych opcji, bo osiwieję.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here