Mówi się, że reklama dźwignią handlu i jest to w dzisiejszych czasach jak najbardziej prawdziwe twierdzenie. Teraz, jeśli Cię nie ma w mediach i nie reklamujesz się na wszystkie sposoby, to praktycznie nie istniejesz i nie będziesz zauważony na rynku. Nikt nie skorzysta z Twoich usług, nie kupi Twoich produktów, jeżeli będziesz siedzieć w kącie i czekać aż ktoś Cię znajdzie. Dobra reklama i odpowiednio prowadzony marketing, mogą znacznie wpłynąć na pozytywny rozwój Twojego biznesu.
• Gdzie publikować takie artykuły?
• Jak pisać, by przyniosło to korzyści?
• Jakie zabiegi techniczne zastosować, żeby przykuć uwagę czytelnika?
Jedną z form marketingu we współczesnym świecie jest reklama w prasie. Tak, tak, media papierowe wcale nie odeszły jeszcze do lamusa, wręcz przeciwnie. Wiele osób kupuje dzienniki magazyny, gdyż są miłą alternatywą i wpisują się w nowy nurt slow life. Dlatego warto pamiętać o tym medium i wykorzystywać je także do promowania siebie i swojej firmy.
Gdzie publikować takie artykuły?
Na początek warto uderzyć do lokalnych magazynów biznesowych lub lifestylowych. Zazwyczaj zaczynasz promować się w swoim najbliższym otoczeniu, by potem rozszerzyć kręgi. Między innymi Silesia Smile (silesiasmile.pl) to przykład „Wysokich Obcasów” na Śląsku i właśnie ten magazyn to jeden z reprezentantów tego typu prasy lokalnej. Wszyscy kojarzą „Wysokie Obcasy” na terenie całej Polski, także widać, że warto uderzać do magazynów o tej tematyce, wzorujących się na wspomnianej wcześniej gazecie. Tu masz gwarancję, że tego typu gazeta znajdzie zainteresowanie u czytelników i Twoja reklama dotrze do nich także. Najlepiej jeśli takie media docierają do firm i osób prywatnych. Atutem bezpłatnych magazynów jest to, że możesz dostarczyć je komuś dosłownie pod drzwi i wiele osób chętnie zajrzy do zamieszczonych w nich artykułów.
Jak pisać, by przyniosło to korzyści?
Gdy już wiesz gdzie chcesz opublikować swój artykuł, musisz się zastanowić jak powinien wyglądać Twój tekst. Przede wszystkim nie traktuj przestrzeni w gazecie jako miejsca na wypisywanie peanów np. na temat Twojej firmy transportowej, która przewiezie meble nawet na księżyc. Artykuły, które mają za zadanie coś reklamować powinny być rzetelne i zgodne z prawdą, aby przyszły potencjalny klient nie czuł się później rozczarowany i nie uciekł w popłochu. Do tego, najlepiej, żeby były one w jakiś sposób intrygujące, by chciało się je przeczytać do końca.
Jakie zabiegi techniczne zastosować, żeby przykuć uwagę czytelnika?
Artykuły przede wszystkim nie powinny być za długie, no chyba, że to jakieś rozprawy naukowe, ale one zazwyczaj nie służą promowaniu konkretnych usług czy przedsiębiorców. Odpowiednia długość to około 2500 znaków – wystarczą, by zgłębić temat, ale nie znużą czytającej go osoby i zazwyczaj dotrwa ona do końca lektury. Jeśli chcesz, żeby treść odpowiednio docierała do umysłu czytelnika i żeby została w pamięci, lepiej, żeby była złożona ze zdań prostych. Wystrzegaj się gombrowiczowskich wypowiedzi bez końca, to domena literatury, a nie prasy.
Pisz zrozumiałym językiem, ale też nie za bardzo potocznym. Wiadomo, że dostosujesz go do branży, o której będziesz pisać, ale pamiętaj, że im więcej osób zrozumie Twój przekaz, tym więcej potencjalnych klientów może przybyć.
Pamiętaj, żeby to co piszesz było ciekawe. Osadź treść a jakiejś sytuacji, która jest w pewien sposób intrygująca i czytelnik będzie mógł się do niej odnieść. Musisz być subtelny. Oczywiście napisz o swoich atutach, przecież o to chodzi, ale nie zarzucaj mnóstwem informacji np. o wszystkich nagrodach, które zdobyłeś itp. Klient chce móc zdecydować sam. czy chce z czegoś skorzystać, a nie czuć się zmuszanym przez ciągłe komunikaty typu: „przyjdź do nas, jesteśmy najlepsi”. Gdy wszystkie proporcje będą dobrze wyważone, możesz liczyć na odzew ze strony przyszłych klientów.
Na tym polega tajemnica dobrych firm reklamowych.
Muszę się tym zainteresować, może coś napiszę i zarobię 😉
Dobre porady, sprytne. Są takie kwestie, o których zwykły odbiorca reklam nie ma pojęcia, a jak się w to zagłębić, to wszystko polega właśnie na małych sposobach i sposobikach na przyciągnięcie uwagi konsumenta.
Właśnie chodzi o tę subtelność w reklamowaniu swoich atutów – to trudna sztuka i często łatwo „przegiąć” z nadmiarem pozytywnych epitetów. Miejsce umieszczenia artykułu oczywiście też jest bardzo ważne.